Annet

Bedriftskunden: Abora Prosjekt

– Bilene er levende reklameplakater

Da Svein Erik Akselberg startet Abora Prosjekt rundt årtusenskiftet, var han fra dag én trygg på at Jæger ville være den beste billeverandøren for byggmesterfirmaet. Han har aldri skiftet mening.

Det var først og fremst den legendariske Toyota Hiace som gjorde at Akselberg tok turen innom Jæger Automobil for 17 år siden. I dag stikker forholdet betydelig dypere.

– Hiace var vel anerkjent som den beste arbeidsbilen på markedet, og det var veldig naturlig for oss å gå for den. Toyota er kjent for å levere driftsikre biler uten stopp og sånne ting, noe som selvfølgelig var viktig for oss. Siden har vi og Jæger rukket å bli veldig godt kjent med hverandre, og jeg må si at vi føler oss veldig godt ivaretatt her, sier Akselberg.

Abora Prosjekt har i dag rundt 10 arbeidsbiler fordelt på rundt 40 ansatte, først og fremst Proace og Hiace, men også en og annen Hilux har vært ikledd den hvite Abora-drakten.

– Vi har en blanding av modeller med både to- og firehjulsdrift og ulik motorisering. Jæger er flinke til å tilpasse bilene til vårt behov, og det varierer fra bil til bil fordi vi løser mange ulike typer oppdrag. Men en ting er alltid likt, fargen og logoen, sier Akselberg.

I tillegg til komfort, kapasitet og driftsikkerhet, er nemlig Akselberg også svært opptatt av hvordan bilene framstår i bybildet. Abora er nemlig svært mye på veien, og bilene fungerer som levende reklameplakater.

– Vi har en rammeavtale med Gjensidige forsikring, noe som gjør at vi er mye ute på veien i forhold til andre byggmesterfirmaer. Vi sjekker og takserer mange skader hver uke, spredd over et stort område, hovedsakelig i og nord for Bergen. Da er det selvsagt viktig med gode og driftsikre biler, men det er også en bonus at bilene viser igjen. Jæger er veldig flinke på å hjelpe oss også med den biten, sier Akselberg.

En av de store fordelene med å være bedriftskunde hos Jæger, er Ekspress Service-konseptet. Fullverdig service på mindre enn 60 minutter betyr penger spart for travle bedrifter, det er stor forskjell på en tapt arbeidstime og en tapt arbeidsdag. Men det er ikke bare bilene som får god service.

– Rask service og lite tull mellom servicene er selvsagt viktig for oss, men like viktig er det at vi føler oss godt ivaretatt. Jæger er alltid punktlige og pålitelige, og dersom det dukker opp akutte behov kaster de seg rundt for å hjelpe oss. Det er sikkert mulig å få litt billigere biler andre steder, men det er ikke bare innkjøpspris som er viktig i kostnadsbildet. Som totalkunde i Jæger føler vi oss 100 % servet, sier Akselberg.

bedriftskunde-Svein-Erik Svein Erik Akselberg, Abora sjef.

 

Del artikkel:

Les også

Finn din forhandler